سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
ب

حوزه/ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان از اجرای بیش ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سرهنگ پاسدار کریم اکبری شامگاه دوشنبه نوزدهم شهریور ۱۴۰۳ در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور فرماندار ویژه شهرستان کاشان در دبیرخانه کنگره ملی شهدای کاشان برگزار شد، ضمن تبریک دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: هشت سال دفاع مقدس که رویش های زیادی در حوزه های صنعتی، علمی، نظامی و فرهنگی داشت توسط مردم اداره شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان یادآور شد: شهید سلیمانی می فرماید، روزهای دفاع مقدس ما در زمان ظهور نیز در نقطه اوج قرار دارد که این امر نشان دهنده است که هر چند در ظاهر و حدود ۲۲۰ هزار شهید تقدیم اسلام و نظام کردیم اما دارای دستاوردهای زیادی برای ملت و کشور بود.

سرهنگ اکبری به برنامه های تدارک دیده شده در دفاع مقدس امسال در کاشان اشاره و با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار «در راه فتح قله ایم» آغاز می شود، اظهار داشت: برنامه های هفته دفاع مقدس در کاشان از شنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با ولادت پیامبراکرم(ص) و سالروز شهادت سرداران فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا آغاز می شود و تا شنبه ۸ مهر ادامه خواهد داشت.

وی به مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: عطرافشانی گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، جشنواره تئاتر بچه های مسجد، برگزاری حدود ۲۰ اجلاسیه و یادواره شهدا و رزمایش بزرگ گردان های بسیجی خواهران و برادران از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در کاشان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان همچنین برگزاری اجلاسیه کنگره علی ابن باقر(ع)، یادواره شهدای باریکرسف با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، یادواره شهدای جهاد سازندگی، اجلاسیه شهدای ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و بزرگداشت روز سرباز در نیروهای مسلح را از دیگر برنامه های مهم هفته دفاع مقدس در کاشان برشمرد.

وی یادآور شد: از اول مهر ۲۰۰ صبحگاه مشترک دانش آموزی و زنگ مهر و مقاومت توسط پایگاه های بسیج شهرستان و خاطره گویی توسط رزمندگان و پیشکسوتان دفاع در مدارس شهرستان کاشان برگزار می شود.

سرهنگ اکبری همچنین با بیان اینکه شهرستان کاشان دارای ۷ جانباز زن و ۱۵ شهیده زن از جمله مسجد گوهرشاد و دوران انقلاب است، گفت: دورهمی خانواده های شهدای زن در کاشان با هدف تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مشترک کنگره ملی شهدای کاشان و هفته دفاع مقدس حضور پیشکسوتان جبهه و جنگ در مساجد شهرستان و بیان خاطره گویی و تبیین سال های دفاع مقدس و عملیات طوفان الاقصی و اقدامات ددمنشانه رزیم صهیونیستی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان ویژه برنامه «هر مسجد یک محفل قرآنی» با نام یاد و شهدا را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در کاشان عنوان کرد و یادآور شد: بعد از ماه رمضان تا به امروز حدود یکصد محفل قرآنی در مساجد این شهرستان برگزار شده است.

سرهنگ اکبری همچنین به روزشمار هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شنبه ۳۱ شهریور به عنوان روز «پیشکسوتان، دفاع مقدس، مقاومت، وحدت ملی، معنویت»، یکشنبه یک مهر به عنوان روز «جوانان، علم و دانش پژوهی»، دوشنبه دوم مهر به عنوان روز «زنان، خانواده و سلامت»، سوم مهر به عنوان روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان و دیدار با بخشی از خانوادهای این عزیزان با حضور مسئولان»، چهارشنبه چهارم مهر به عنوان روز «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی، اصناف و سربازان همزمان با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در سالن شهدای بسیج»، پنجشنبه پنجم مهر به عنوان روز «ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی همزمان با عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان»، جمعه ششم مهر به عنوان روز «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت همزمان با خاطره گویی پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در مساجد و نماز جمعه» و شنبه هشتم مهر به عنوان روز «فرماندهان، عزتمداران، حماسه آفرینان به منظور یادبود فرماندهان شهید دفاع مقدس» نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: امسال به صورت ویژه عملیات طوفان الاقصی و اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین و غزه در ایام دفاع مقدس برای مردم تبیین خواهد شد.

سرهنگ اکبری از وجود ۲۵ فرمانده بسیج از سطح گردان به بالا در کاشان اشاره کرد و افزود: فرمانده لشکر شهید با نام حاج عباس کریمی، قائم مقام لشگر به نام شهید علی معمار، روحانی سردار شهید صنعتکار و سردار شهید سید مصطفی سید حسن زاده و سه فرمانده تیپ شهید به نام شهیدان مرتضی جارچی، علی معمار حسن آبادی و امیر شاخص شهید ارتش غلامرضا طرق در کاشان داریم.

شایان ذکر است، از ۱۸۰۰ شهید شهرستان کاشان ۷۵۰ خانواده شهید در کاشان یا پدر، یا مادر و یا هم پدر و هم مادر آنها در قید حیات هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha